Top 10 ontbijt

 

Veel mensen negeren het ontbijt of beperken zich tot een kopje koffie, thee of een broodje worst. Daar zijn veel redenen voor: gebrek aan tijd, gebrek aan eetlust in de ochtend of gewoon luiheid. Mis zo’n belangrijke maaltijd als het ontbijt niet. Een heerlijk en gezond ontbijt geeft je de hele dag vrolijkheid, energie en een goed humeur. We presenteren een beoordeling van de meest waardevolle ontbijtproducten, waarbij we de gebruiksvoorwaarden observeren, waardoor het mogelijk is om de gezondheid te behouden en de conditie van het lichaam te verbeteren.

10. Rogge of volkorenbrood

Bij de productie van volkorenbrood wordt ongeraffineerd meel gebruikt dat, in tegenstelling tot wit meel, alles bevat wat waardevol is: vitamine B, vitamine E en sporenelementen, waaronder magnesium, ijzer, koper, jodium en andere. Dit brood bevat veel voedingsvezels, die door de darmen gaan en er gifstoffen uit verwijderen. Voor het ontbijt is dit brood handig voor iedereen die naar zijn figuur kijkt. Vergelijkbare eigenschappen en roggebrood, dat ook erg handig is voor het ontbijt.

9. Honing

Honing in de ochtend is handig voor degenen die geen tijd hebben om te ontbijten. Een lepel honing geeft het lichaam een ​​halve dag energie. Wanneer bijenzoet de maag binnendringt, wordt de afscheiding van maagsap minder intens. Het schadelijke effect van zuur op de wanden van het orgel wordt verminderd. Als je regelmatig honing eet als ontbijt, kun je vroege gastritis verslaan. Afhankelijk van de variëteit versterkt het product het immuunsysteem en heeft het een therapeutisch effect op het maagdarmkanaal bij verschillende ziekten.

8. Bessen

Bessen zijn handig bij het ontbijt, omdat ze een grote hoeveelheid nuttige stoffen bevatten. Bovendien worden de vitamines erin opgeslagen, zelfs in bevroren toestand. Dit product verhoogt de toon, stimuleert mentale en fysieke activiteit. Diverse aroma’s van bessen verheffen de stemming. Omdat ze veel zuren bevatten, kun je ze ‘s ochtends gebruiken als onderdeel van andere producten, zoals natuuryoghurt, cottage cheese of ontbijtgranen.

7. Eieren

Eieren bevatten een grote hoeveelheid nuttige stoffen, ze hebben een hoog eiwitgehalte, wat een gevoel van verzadiging geeft. Door met dit product te ontbijten, zult u dus lange tijd geen honger hebben. Ook heeft het eten van eieren een goed effect op het geheugen en het gezichtsvermogen. Alleen rauwe eieren vormen een bedreiging, aangezien salmonellose-infectie niet ongewoon is.

6. Smoothies

Er zijn veel recepten voor dikke fruit- en groentecocktails. Door smoothies te eten voor het ontbijt krijgen mensen, samen met het plezier van smaak, een groot aantal verschillende voedingsstoffen binnen die het lichaam de hele dag kunnen ondersteunen. Voor een volledig gezond persoon zal een dergelijk product alleen maar profiteren.
Er doen zich problemen voor bij de aanwezigheid van bepaalde aandoeningen van het maagdarmkanaal en allergieën voor bepaalde producten. Daarom moet u een acceptabel smoothierecept kiezen en een specialist raadplegen.

5. Quark

Curd Breakfast geeft het lichaam veel voordelen. Dit product is rijk aan samenstelling, verzadigt goed, zonder een grote belasting van het maagdarmkanaal te creëren, verhoogt de fysieke en hersenactiviteit.

Bovendien versterkt regelmatige consumptie van cottage cheese de spieren en botten, het gezichtsvermogen en de tanden. Verbetert de toestand van het zenuwstelsel. Zoals elk voedsel is dit goed met mate. Het teveel ervan zal het eiwitgehalte in het lichaam verhogen en de nieren beschadigen. Maar als je niet elke ochtend cottage cheese eet, komt het alleen maar ten goede aan het lichaam.

4. Muesli

Muesli for Breakfast geeft energie, activeert de darmen en normaliseert het niveau van schadelijk cholesterol.
Met het gebruik van een dergelijk product neemt de hersenactiviteit toe en neemt de weerstand tegen stress toe. Gebruik muesli met kefir, melk of gewoon water zonder gas, als je de conditie van het figuur wilt verbeteren.

3. Fruit

 

Fruitontbijt is heerlijk en gezond. Bovendien is fruit in de ochtend een manier om extra kilo’s kwijt te raken. Er wordt aangenomen dat het het beste is om citrusvruchten te gebruiken voor het ontbijt. De vitamine C die ze bevatten, helpt je sneller wakker te worden.

Tegelijkertijd versnelt kiwi het metabolisme, verlagen appels het cholesterol en zijn mango’s goed verzadigd. Fruit is nuttig in ander voedsel, zoals cottage cheese of pap. Als je bij het ontbijt alleen het fruit zelf eet, wil je snel weer eten.

Houd er rekening mee dat fruit voor het ontbijt niet geschikt is voor mensen die vaak last hebben van brandend maagzuur. En als je wilt afvallen kun je beter geen bananen en avocado’s eten.

2. Yoghurt

Veel mensen geven de voorkeur aan yoghurt als ontbijt. Het bevat veel nuttige stoffen die het lichaam verzadigen. Met yoghurt werken de darmen beter, worden gifstoffen afgevoerd. Dit is een handig product voor degenen die een dieet volgen of aan lichaamsbeweging doen.

Yoghurt verlicht gastritis en versterkt het immuunsysteem. Maar dit is onderworpen aan het gebruik van alleen natuurlijke zelfgemaakte producten. Wat er in de winkelrekken staat, kan vaak meer kwaad dan goed doen.

1. Pap

U kunt nauwelijks iets nuttigers bedenken dan pap als ontbijt. Met dergelijk voedsel kunt u snel genoeg krijgen, het spijsverteringssysteem verbeteren en het immuunsysteem versterken. Pap gekookt met melk wordt beter opgenomen.

Maar als je geen extra calorieën wilt, is het aan te raden om magere melk te gebruiken. Suiker kan worden vervangen door honing en voor een verscheidenheid aan smaak kunt u bessen of fruit toevoegen.
Good for Breakfast havermoutpap, die het zonder extra belasting van het lichaam oplaadt met energie. Boekweit is nuttig voor de bloedsomloop en rijst voor ziekten van het maagdarmkanaal.

Het is raadzaam om voor het ontbijt verschillende pappen af ​​te wisselen, rekening houdend met de eigenaardigheden van de reactie van het lichaam op elk van de opties.

 

Bekijk ook:

Leave a Reply