Wat zijn de verschillende soorten Pilates?

Pilates is een oefenvorm die gebruik maakt van verschillende soorten gecontroleerde bewegingen die zo zijn ontworpen dat het fysieke uithoudingsvermogen, de houding en de flexibiliteit worden verbeterd. Deze bewegingen zijn over het algemeen gericht op je kern om je lichaam te conditioneren en sterkere, meer gebeeldhouwde spieren te maken zonder extra volume.

Wat je krijgt is een strak en gezond lichaam. Deze oefeningen zullen helpen bij het verbeteren van je houding vanuit je bil en buikspieren die je krijgt door deze gecontroleerde bewegingen. Er wordt gesuggereerd dat Pilates in 10 tot 12 weken positieve resultaten oplevert voor uw gezondheid en fitheid. De sleutel is echter om deze oefeningen regelmatig te doen, aangezien inconsistentie u geen goed zal doen.

Discipline, oefening en consistentie zijn daarom de belangrijkste elementen waar u rekening mee moet houden als je Pilates doet als oefening om je lichamelijke gezondheid en conditie te verbeteren.

De belangrijkste verschillende soorten

Als je je afvraagt ​​welke Pilates-les je moet proberen, kun je hulp krijgen door eerst de verschillende soorten Pilates, de overeenkomsten en de verschillen daartussen te begrijpen. Als je dieper in de verschillende stijlen duikt, zul je het type Pilates kunnen ontdekken dat het beste bij je past.

Mat Pilates

Dit type is een van de gemakkelijkste omdat het op de grond op een mat wordt gedaan en er geen extra uitrusting nodig is. Dit type is gericht op het ontwikkelen van kracht vanuit de kern en wordt meestal in grote groepen gedaan. Zorg er op die manier voor dat u bedenkt dat u beperkte aandacht krijgt van de fitnessinstructeur.SportSport

Hedendaags Pilates

Dit type heeft een integratie van verschillende traditionele Pilates-oefeningen gecombineerd met andere oefenvormen zoals fitnesstraining, yoga en fysiotherapie. Het kan ook de opties bevatten voor rekwisieten zoals ballen, schuimrollers en weerstandsbanden.

Dit type volgt over het algemeen niet dezelfde trainingsstructuur als het schema van zijn traditionele tegenhangers. Een hedendaagse Pilates-oefening zou kunnen neigen naar hoe de apparatuur wordt gebruikt, net als een Pilates-mat of een Pilates-hervormer. Bestel hier de ideale ballen voor bij het sporten.

Groepshervormer Pilates

Dit type geeft een volledige lichaamsoefening, dynamisch op een uitrustingsstuk, dat bekend staat als de hervormer.

De groepshervormer Pilates concentreert zich op de stroom van de oefening. In deze lessen volg je een reeks oefeningen met behulp van de reformer-apparatuur. Dergelijke soorten oefeningen zijn gericht op het vergroten van je kracht, fysieke balans en flexibiliteit.

Dit soort lessen is meestal bedoeld voor acht tot dertig personen samen. Dit betekent dat de instructeur niet de kans krijgt om daadwerkelijk op een één-op-één niveau te communiceren en aandacht te besteden aan je specifieke zorgen en doelen.

Klinische Pilates

Klinische Pilates is net trendy geworden voor de veronderstelde associatie met de medische professie. Aan de andere kant kan deze naam misleidend zijn, aangezien dit type meestal de klassieke Pilates-methodologie en de erkenning van de manier waarop het lichaam werkt in diskrediet brengt, en in plaats daarvan de Pilates-apparatuur gebruikt als hulpmiddel voor de behandeling van een bepaald letsel.

De benadering heeft niet het holistische karakter. Het slaagt er ook niet in om in de behoeften van de individuele persoon te voorzien die buiten het bereik van de basisrevalidatie vallen.

Klassieke Pilates

 

Klassieke Pilates heeft zijn basis gelegd op de originele Pilates-vorm die in de jaren 1920 werd ontworpen. Het is een geweldige mix van zowel uitrusting als mattraining. Het is een geweldig gecompliceerd type Pilates omdat het hele menselijke lichaam erbij betrokken is.

Het beste van alles is echter dat het helpt bij het versterken van de kern en andere spieren van het lichaam. Het maakt gebruik van basis Pilates-apparatuur als een hulpmiddel voor het behandelen van een specifiek letsel.SportSport

Groepslessen

De lessen waarin je elke klas minstens tien studenten aantreft, zijn groepslessen. Deze klassen zijn over het algemeen mat-klassen, maar de soorten klassen die een hervormer nodig hebben, worden allegro-klassen genoemd.

Het eigenlijke kenmerk van dit soort lessen is dat al deze deelnemers exact dezelfde of vergelijkbare oefeningen doen. Deze klassen worden in de tijd met andere typen of in de volgorde gedaan, wat het geval is voor circuitklassen. Een instructeur demonstreert of corrigeert deze oefeningen.

De enige beperking die bij dergelijke soorten lessen komt, is dat de oefeningen vrij algemeen zijn en dat de fitnessinstructeur slechts een beperkte capaciteit heeft om mensen te corrigeren. Een ander punt is dat groepslessen redelijk betaalbaar zijn en ruimte maken voor meer socialisatie.

Privélessen

Bijna alle studio’s bieden semi-privélessen of privélessen voor particulieren. Dit soort klassen kunnen bestaan ​​uit één tot zes personen, en de leerling krijgt veel meer begeleiding en aandacht van de Pilates-instructeur.

Afhankelijk van de stijl worden de privélessen geleverd met een uniek programma van verschillende oefeningen die speciaal voor mensen zijn ontwikkeld en die variatie krijgen van de ene les naar de andere. Houd er echter rekening mee dat de privélessen op de een of andere manier minder betaalbaar zijn.

Enkele andere typen zijn Pilateslessen voor groepshervormers, circuitlessen en groepsstoellessen. De lessen komen over het algemeen met een kleinere groep deelnemers in vergelijking met matlessen.

Laatste woorden over Pilates

Er zijn verschillende soorten gemaakt om aan uw behoeften te voldoen op een manier die het beste bij je past. Stel dat je zich verheugt op het verlichten van je stress door middel van een training en je wilt een aantal privésessies waarbij je jezelf concentreert op mindfulness in plaats van op het maken van machines en apparatuur, zoals wat wordt aangeboden in een traditionele privé les.

Het werkelijke punt is om van je Pilates-trainingsregime een algemeen plan voor gezondheid en fitheid te maken, ongeacht het type dat je kiest. Tot slot, wat het type les ook is, je kunt Pilates-instructeurs kiezen en ook hun eigen Pilates-element krijgen dat je sessies interessanter maakt.
SportSport
Bekijk ook:

Leave a Reply