Hoeveel moet je eigenlijk bewegen?

Hoeveel moet je eigenlijk bewegen: Hoeveel lichaamsbeweging is nodig om een ​​optimale gezondheid te behouden? Volgens ‘s werelds toonaangevende experts is het niet zoveel als je denkt. Oefening is een belangrijk onderdeel van gezond blijven. Het houdt ons in veel opzichten gezond, inclusief onze mentale en fysieke aard. We hebben de neiging om te trainen op basis van onze fitnessdoelen, d.w.z. gewichtsverlies of spiergroei, maar er is eigenlijk een vaste hoeveelheid lichaamsbeweging die moet worden gedaan zodat we actief blijven en lekker gezond.

Volgens Harvard oefenen mensen eigenlijk om een ​​van de vijf redenen. Ofwel voor werk, gezondheid, recreatie, competitie of hun uiterlijk. We hebben een aantal peer-reviewed onderzoeken bekeken die berekenen wat er nodig is voor een optimale gezondheid en we delen deze informatie natuurlijk graag met je.

Hoeveel moet je eigenlijk bewegen?

Oefening is eigenlijk de beste manier om ziekte, letsel en meer te voorkomen. Het is in wezen preventieve geneeskunde! Ongeacht ons lichaamstype en onze leeftijd, we moeten allemaal sporten om ons te beschermen tegen ziekten die ons treffen. Een hartaanval, beroerte, hoge bloeddruk, diabetes, zwaarlijvigheid, depressie en meer worden allemaal op de een of andere manier voorkomen door te sporten.

Hoeveel beweging hebben we nodig om een ​​goede gezondheid te behouden? Het is gemakkelijker dan je misschien denkt. Volgens Harvard Health hangt het allemaal af van “isotone oefeningen of activiteiten waarbij grote spiergroepen op een ritmische, repetitieve manier worden gebruikt”. Je moet je hartslag kunnen verhogen tot 70% of 85% of je maximale capaciteit. SportSport

Om de hoeveelheid lichaamsbeweging te krijgen die je dagelijks nodig heeft, raden artsen je aan om minimaal 30 minuten matige lichaamsbeweging of 15 minuten intensieve lichaamsbeweging per dag te doen. Heel minimaal, maar je profiteert er wel van op lange termijn. Een korte wandeling, een kleine hoeveelheid HIIT of zelfs het meenemen van je hond tellen allemaal als de minimale hoeveelheid beweging die nodig is.

Nogmaals, dit is om de gezondheid te behouden, niet voor gewichtsverlies of spiergroei. Als je meer wilt bewegen, kun je beginnen met het veranderen van de manier waarop je lichaam eruitziet en aanvoelt, voedsel binnenkrijgt (meer voedsel voor meer spieren, ja!) En nog veel meer.

Krijg je voldoende lichaamsbeweging?

Hoeveel moet je eigenlijk bewegen

Wetenschappers van Harvard hebben de term ‘cardiometabolische training’ of CME bedacht om een ​​reeks activiteiten te beschrijven. Deze oefeningen zullen je hart, metabolisme en gezondheid verbeteren. Dit alles leidt tot minder stress, een betere spijsvertering, mentale helderheid en meer. Ze streven ernaar dat op hun systeem 150 punten de sleutel zijn om de perfecte hoeveelheid lichaamsbeweging te krijgen. Zie hieronder om bij te houden hoeveel lichaamsbeweging je krijgt en of dit voldoende is om gezond te blijven!

  • Timmerwerk (100 CME-punten): minstens 30 minuten, matige inspanning
  • Het gazon maaien (200 CME-punten): minstens 30 minuten, intensief
  • Gazon harken (130 CME-punten): minimaal 30 minuten, gemiddeld

 

  • Seksuele activiteit (25 CME-punten): minstens 15 minuten, matige lichaamsbeweging
  • Traplopen (100 CME-punten): minstens 10 minuten, matige inspanning
  • Aerobe dans (200 CME-punten): minstens 30 minuten, matige lichaamsbeweging

 

  • Fietsen (200 CME-punten): minstens 25 minuten, intensieve training
  • Zwemmen (230 CME-punten): minstens 30 minuten, matige lichaamsbeweging
  • Lopen (130 CME-punten): minstens 30 minuten, matige lichaamsbeweging

SportSport

  • Yoga (130 CME-punten): minstens 30 minuten, matige lichaamsbeweging
  • Touwtje springen (200 CME-punten): minstens 15 minuten, intensieve training

Bekijk ook:

Leave a Reply