Herstel sneller met deze hersteltips voor na de training

Hersteltips voor na de training

Hersteltips voor na de training – Trainen is de sleutel tot een goed mentaal en fysiek leven. Het helpt je om de negatieve gedachten te bestrijden en overtollige calorieën te verbranden. Oefening doet wonderen voor het lichaam, afgezien van het handhaven van je gewicht. Na de leeftijd van 30 jaar moet men beginnen met dagelijkse ochtendwandelingen om een ​​stressvrij en gezond leven te leiden. Als je een persoon bent met een hectische routine en niet veel tijd voor lichaamsbeweging kunt vinden, dan bestaat er niet zoiets als “TE LAAT”; begin langzaam en maak een schema voor jezelf ter motivatie.

Waarom is sporten belangrijk?

Lichaamsbeweging is een deur naar een gezond leven. En als je wat motivatie wilt om je op weg te helpen, hebben we enkele voordelen op een rijtje gezet die je kunt krijgen door te trainen.

Verbrandt overtollige calorieën

Regelmatige lichaamsbeweging helpt je overtollig gewicht te verliezen dat kan leiden tot obesitas. Maar daarvoor moet je een oefenprogramma en een goed dieetplan plannen.

Elimineert negatieve gedachten

Hersteltips voor na de training

Overdenken, stress, paniekaanvallen zijn niet alleen mentaal gevaarlijk, maar ruïneren je ook fysiek. Oefening verlost je van negatieve gedachten en verlicht symptomen waardoor je je minderwaardig kunt voelt.

Verhoogt energie

Een energiek en zorgeloos leven leiden is ieders wens. Als je lui bent en een uitsteller bent, dan is lichaamsbeweging een legitieme uitweg. Regelmatige lichaamsbeweging helpt je om de energie op te doen om de dagelijkse huishoudelijke klusjes te kunnen doen.

Vermindert de risico’s op ziekten

Lichaamsbeweging elimineert de kans op hoge bloeddruk en hartaandoeningen als gevolg van een cholesterolrijk dieet. Het kan u van vele ziekten voorkomen, zoals:

  • Beroerte
  • Atherosclerose
  • Depressie
  • Hoge bloeddruk
  • Suikerziekte

SportSport

Verhoog bot- en spierkracht

Een veelvoorkomend motief van lichaamsbeweging is om een ​​sterke botdichtheid op te bouwen en de spiermassa te vergroten. Ziekten zoals artritis kunnen worden voorkomen door regelmatig te bewegen.

Verhoogt de levensverwachting

Veel verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat regelmatige lichaamsbeweging je levensverwachting kan verlengen omdat je minder aan veel ziekten wordt blootgesteld. Mensen die regelmatig een ochtendwandeling maken, hebben een grotere kans om langer te leven dan mensen die helemaal niet sporten.

Best verleidelijk toch? Nu weet je waarom sporten niet alleen goed is voor uw lichaam, maar ook je levensstijl verbetert.

Wat is herstel na een training en het belang ervan?

Herstel na de training verwijst naar het herstellen van de normale en gezonde toestand van het lichaam. Tijdens het sporten raakt je lichaam uitgedroogd en heeft het een tekort aan elektrolyten, mineralen en zouten. Je spieren raken geblesseerd en er is een gevoel van beklemming over het hele lichaam.

Herstel betekent dat je lichaam kan genezen. Door zware inspanning worden je spieren belast en scheuren ze af. Terwijl je je lichaam onder druk zet, heeft je lichaam rust en zorg nodig om de pijn en stress die het heeft ondergaan te overwinnen.

Om deze effecten te minimaliseren, worden hieronder enkele manieren voorgesteld om het herstel na de training te versnellen.

Nalatigheid en de oorzaken ervan

Maar houd er rekening mee dat nalatigheid kan leiden tot vreselijke lichamelijke pijn (DOMS). Als je gelooft dat pijn winst is, dan heb ik nieuws voor je, mijn vriend, want deze pijn zal je ergste nachtmerrie en totaal ongemak zijn. Je hebt niet eens de kracht voor de volgende oefening.

7 geweldige manieren voor snel herstel na de training

We hebben een aantal manieren bedacht die het herstel na de training kunnen versnellen en je kunnen helpen de nawerkingen van een training te verlichten.

Hersteltips voor na de training: Rust en ontspan

Na een training heeft je lichaam rust nodig. Dus een goede hoeveelheid rust is nodig om de gewonde weefsels te herstellen en je lichaam te helpen terug te keren naar de normale routine. Ons lichaam is ongetwijfeld geweldig, maar het heeft tijd en zorg nodig, en dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Afgezien hiervan helpt ontspanning je om weer op krachten te komen en veel sneller terug te gaan naar de sportschool.

Drink veel lichaamsvloeistoffen

Je lichaam gehydrateerd houden is erg cruciaal. Na een training heeft je lichaam weinig elektrolyten, mineralen en water. Veel vloeistoffen overwinnen de pijn en stimuleren je energie en spoelen de gifstoffen weg. Het is ook erg belangrijk voor de smering van gewrichten.

Goede gezonde voeding

Een gezond voedingspatroon werkt als brandstof, het helpt je om weer energie te krijgen en geeft je een sterker gevoel. Dit is niet alleen essentieel na het sporten, maar ook op normale dagen. Het eten van een tussendoortje na de training kan ook erg nuttig zijn.

Probeer een uitgebalanceerd dieet te volgen, omdat dit zal helpen om het tekort aan voedingsstoffen te vervullen.

Wat is de Pro-tip?

Eiwitopname is erg belangrijk voor je spieren en helpt bij het herstel van de gewonde weefsels. Dus het nemen van eiwitsupplementen om in de behoefte te voorzien. Je kunt eiwitrijk voedsel eten, zoals eieren, vlees, kaas, yoghurt, peulvruchten, noten en tofu. Voeding na de training is erg belangrijk als het gaat om het opbouwen van hoogwaardige spiermassa!

GezondheidGezondheid

Goede slaap van minimaal 8 uur

Dit is het belangrijkste herstellende element, maar helaas negeren veel mensen dit. Een ruime hoeveelheid slaap is niet alleen essentieel voor je lichaam, maar ook voor de geestelijke gezondheid. Een goede acht uur slaap is perfect na een training alshet geeft je lichaam de tijd en ruimte om beter te worden. Na een goed dutje voel je je frisser en productiever.

Hersteltips voor na de training: Ice Bag-therapie

Als je na een training spierpijn hebt, zijn ijszakken je beste vriend. Ze verlichten de pijn en zwelling en verminderen zo ontstekingen.

Rekken en yoga

Rekken is de beste start en zeer voordelig. Het verhoogt de flexibiliteit van het lichaam en verzacht de pijn door het lichaam af te koelen. Yoga kan ook een geweldige bron van ontspanning en tevredenheid zijn. Het richt zich op de belangrijkste gebieden en helpt je met concentreren!

Massages

Een goede massage kan je helpen om de pijn en zwelling te verlichten. Het kan ook de strakheid verminderen en geeft je veel ontspanning.

Luister naar je lichaam en geef het tijd

Je hebt deze zin misschien vaak gehoord, maar nooit helemaal begrepen. De boodschap die het overbrengt, is dat je lichaam magisch is en wonderen voor je doet, maar in ruil daarvoor moet je zijn behoeften kennen en het tijd geven.

Dat is de reden waarom het na een post-workout (die veel mensen en atleten negeren) ten zeerste wordt aanbevolen om de juiste zorg te geven, anders wordt je het slachtoffer van stijfheid, pijn en beklemming die normaal is om te voelen, maar negeren is helemaal niet goed. Luister daarom naar je lichaam en geef het de tijd en zorg die het nodig heeft.

Als je eenmaal terug bent van je training, eet, ontspan en rust. Stel je voor dat je lichaam geneest en groter en beter terugkomt. Als je moeite hebt om je te settelen na een training, zoals velen van ons doen, zijn er hier enkele geweldige suggesties om jezelf te kalmeren, klaar om efficiënter te herstellen.

Lichtere trainingen en ontladen

Jezelf zo uitputten dat je niet meer opstaat, is nooit de oplossing. Lichtere trainingen kunnen je lichaam de tijd geven om te herstellen en veel sterker terug te komen. Veel mensen proberen te veel te trainen, wat kan resulteren in extreme vermoeidheid en kan ook verwoestende pijn veroorzaken.

Dus probeer mini-workouts te plannen na zware trainingen om je lichaam wat tijd en rust te geven om te herstellen.

Multivitaminen schieten te hulp

Multivitaminen doen in deze tijden wonderen. Vitaminen zoals C, D, E en ALA zijn het beste voor herstel na de training.Ze zullen niet alleen het immuniteit versterken, maar ook he energie in grotere mate verhogen.
SportSport
Bekijk ook:

 

Leave a Reply